قهوه برای ترک کردن مواد مخدر

قهوه برای ترک کردن مواد مخدر
3 min read
17 February 2023

سوال همیشگی اینه که قهوه میتونه برای ترک اعتیاد خوب باشه؟

 به نقل از آرت کافی : مناسب نبودن مصرف قهوه در زمان ترک اعتیاد میتونه دلایل دیگری هم داشته باشه 

مصرف قهوه میتونه موجب وابستگی بیشتر به مواد هم بشه 

ممکنه فشار ناشی از ترک کردن بر فرد معتاد اونقدر زیاد باشه که فرد با مصرف کردن مداوم قهوه آسیب زیاد و غیر قابل جبرانی به سلامتی خودش بزنه. چونکه ممکنه بعد از گذشت مدت زمانی قهوه نتونه مقدار کافئین مورد نیاز بدن رو تامین بکنه و همین میتونه موجب خطر بازگشت دوباره ی فرد معتاد به مواد بشه.

مصرف نمودن قهوه در این دوران میتونه بهبودی رو به تعویق بندازه 

به دلیل دریافت انرژی زیادی که در اثر نوشیدن قهوه در بدن فرد حاصل میشه ، خواب فرد میتونه مختل بشه و همین میتونه موجب استرس و اضطراب بیشتر در اون فرد هم بشه. وقتی که استرس فرد به دلیل نوشیدن بیش از اندازه قهوه بالا بره روند بهبودی هم مختل میشه و تکانش های عصبی بیشتری از فرد هم سر میزنه.

خوردن قهوه میتونه موجب بروز رفتارهای پر خطر بشه 

از عوامل دیگه ای که میتونه موجب منع مصرف کردن قهوه در زمان ترک اعتیاد به حساب بیاد، بروز نمودن رفتارهای پر خطر بیشتر در مقایسه با گذشته است. وقتی فرد معتاد با نوشیدن قهوه سبب تحریک شدن مغز خودش میشه، ممکنه متناسب با اون محیطی که در اون قرار داره رفتارهای سوء و پر خطر ازش سر بزنه.

پس در یک مواردی هم اعتیاد به خوردن قهوه ممکنه که  شخص رو در معرض خطر عود کردن بیماری قرار بده. در همین حال که قهوه میتونه موجب تقویت روحیه، افزایش یافتن انرژی و... بشه، استفاده کردن بی اندازه و بیش از حد از اون میتونه مشکلات قابل توجهی در تمرکز و تفکر منسجم به وجود بیاره. گرچه اثرات استفاده از قهوه ممکنه از یه شخص به شخص دیگه تا حدودی هم باشه، ولی در کل میتونه عوارض جانبی منفی بسیاری داشته باشه

قهوه و ترک کردن مواد مخدر

از آنجایی که قهوه حاوی کافئین بالایی هستش مصرفش برای کسایی که میخوان مواد رو ترک کنن میتونه یه حامی و دوست خوب باشه

به اعتقاد خیلی ها مصرف کردن قهوه میتونه تا حد قابل توجهی درد ناشی از ترک مواد رو کاهش داده و موجب برگشت انرژی از دست رفته به بدن هم بشه. البته بسیاری از محققا بر این اعتقادن که مصرف نمودن قهوه میتونه ضرر هایی هم در زمان ترک مواد داشته باشه

ضررهای بیان شده عموماً به خاطر بروز رفتارهای تکانشی هستش که معمولاً بعد از نوشیدن قهوه اتفاق می افته

البته مناسب نبودن مصرف قهوه در زمان ترک اعتیاد میتونه دلایل دیگری هم داشته باشه

ادامه مطلب در اینجا بخونید

In case you have found a mistake in the text, please send a message to the author by selecting the mistake and pressing Ctrl-Enter.
Comments (0)

    No comments yet

You must be logged in to comment.

Sign In / Sign Up